Daneshenaft logo
شنبه 29 دی ماه 1397 | ثبت نام | ورود | کاربر مهمان 
Print Send to Friends
سه شنبه 24 بهمن ماه 1396 | کد مطلب : 11792
رییس هیات عامل ایدرو:
صنعت قطعه‌سازی ایران راهی جز ادغام با صنعت جهانی و توسعه آموزش ندارد


رییس هیات عامل ایدرو در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو گفت: صنعت قطعه‌سازی ایران راهی جز ادغام با صنعت جهانی و توسعه آموزش ندارد. مجموع تولیدات کشور از سال ۴۷ تا ۷۵ حدود ۲۴۰ هزار دستگاه بوده است و از سال ۵۷ تا روز گذشته نزدیک به ۲۱ میلیون خودرو در کشور تولید شد.
منصور معظمی گفت: پنجمین همایش صنعت خودرو در حالی برگزار می‌شود که چند روز گذشته سی‌ونهمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشکوه مردم رقم زده شد.
وی افزود: رنکینگ کشور از لحاظ تولید خودرو در جایگاه شانزدهم جهان قرار دارد، بر اساس پیش‌بینی‌ها در جایگاهی بین ۱۴ تا ۱۵ هستیم. جایگاه تولید حدود ۵۵۰ هزار دستگاه در سال خالی است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.
به گفته معظمی، با سیاست‌های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اگر چه صنعتگران روزهای سخت‌تری را پشت سر می‌گذارند اما رضایتمندی مردم در بخش کیفی را به دنبال دارد و تلاش می‌کنیم رضایت مردم را در این زمینه کسب کنیم.
رییس هیات عامل ایدرو افزوذ: نقش ۳ درصدی در GDP نشانگر پیشران بودن صنعت خودرو است.  محور همایش امسال بر مبنای قطعه‌سازی است، ۱۵۰۰ قطعه‌ساز در کشور به ثبت رسیده است.
معظمی افزود: تعامل منطقی میان مثلث قطعه‌ساز، خودروساز و مردم در کشور وجود دارد.
رییس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه قطعه‌سازان ۱۳ قرارداد همکاری مشترک با شرکت‌های خارجی بستند و  خود را به بازارهای جهانی نزدیک کردند٬ افزود: در ۶ قرارداد همکاری بین‌المللی صنعت خودرو که بسته شده بر حمایت از قطعه‌سازی کشور و ارتقای آن تاکید شده است.
وی گفت: صنعت قطعه‌سازی راهی جز وصل شدن و ادغام (همکاری مشترک) با صنعت جهانی و توسعه آموزش ندارد‌. در صنعت خودرو و قطعه‌سازی متاثر از سیاست‌های پولی و بانکی هستیم که نمایندگان مجلس که در جایگاه قانونگذاری هستند باید در این زمینه کمک کنند، نرخ سود تسهیلات بانکی بالا است.
معظمی گفت: باید شفافیت در میزان سهام خودروسازان به وجود آید، بطوری که زمینه مشارکت بخش خصوصی بیشتر فراهم شود. توجه به سرمایه‌گذاری در قطعه‌سازی و به روزآوری آنها برای اینکه در بازار رقابت جهانی بتوانند خود را نگه دارند.
وی افزود: حدود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور برای ۲۰۲ هزار دستگاه پیش‌بینی شده است.

آخرین مطالب نفتی در کانال رسمی نشریه دانش نفت در تلگرام
فرم ثبت نظر
نام
آدرس ايميل
متن نظر *
متن کنترلی را وارد کنيد *

در اين بخش نظری ثبت نشده است.
اخبار ويژه
سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران که امروز و فردا با حضور ٣٨٥ شرکت داخلی و ٧٦ شرکت خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، ٦ نشست تخصصی و یک نمایشگاه جانبی هم خواهد داشت.
در گرمای کشنده دریای کارائیب کارگرانی در لباس غواصی با دستان خود مشغول پاک کردن نفت خام از بدنه کاسپین گالاکسی هستند؛ نفتکشی که آنقدر کثیف است که اجازه ورود به آبهای بین المللی را ندارد.

يادداشت روز
یک سوال ساده؛ واگذاری‌ها و خصوصی‌سازی تحت لوای اصل مترقی 44 قانون اساسی با چه هدفی از اواخر دهه 80 تا به امروز صورت گرفته است؟
شینا انصاری، مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست/ بر اساس ماده ۱۸ «قانون هوای پاک»، وزارت نفت مکلف است تا سه سال پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، سوخت تولیدی کشور را شامل بنزین، نفت‌ گاز، نفت کوره و نفت سفید را مطابق با استاندارد ملی عرضه کند.
محسن حائری‌نژاد، کارشناس تحقیق و توسعه شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت (OICO)/ ایران یکی از منابع مهم انرژی در دنیا به شمار می‌رود و وجود میدان‌های عظیم نفتی و گازی ایران را به یکی از کشورهای ژئوپلتیک در منطقه تبدیل کرده است.

يادداشت
علی مبینی‎دهکردی، رئیس موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی/ اگر نظام پژوهشی نتواند مشکل صنعت نفت را حل کند، باید در اهداف، ماموریت و فرآیندهای کاری خود بازنگری کند.
پویا نعمت‌اللهی/ در خبرها آمده بود که رئیس صندوق توسعه‌ ملی ضمن بازدید از چند طرح صنعت نفت در منطقه‌ ویژه اقتصادی انرژی پارس، بر ضرورت تامین اعتبار این طرح‌ها از محل صندوق تاکید کرده است.
علی بابایی، کارشناس انرژی/ گرچه افزایش قیمت انرژی در کاهش مصرف آن موثر است، اما این عامل برای کاهش مصرف به تنهایی کافی نیست و راه‌حل‌های غیرقیمتی نیز برای کاهش مصرف انرژی وجود دارد.
محمدعلی خطیبی، مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت/ با عرضه نفت در بورس می توان به ظرفیت صادرات نفت کشور اضافه شود؛ البته باید در آن زمینه خیلی جدی‏تر عمل کنیم.
صادق مردانی، کارشناس انرژی/ دو تغییر اعمال شده در اطلاعیه جدید شرکت ملی نفت برای فروش نفت در بورس در جذب مشتری و سهولت انجام امر موثر است، اما نباید از آن انتظار معجزه داشت.
گفتمان
تنها حمایتی که ما لازم داریم این است که کارفرمایان محترم مطالبات را سر موعد پرداخت کنند. متاسفانه در حال حاضر مطالباتی داریم که از اسفند ۹۴ تا به امروز مانده است و هنوز پرداخت نشده است.
مزیت‌هایی از جمله بازار گسترده فروش، حجم کم محموله‌ها و تبادلات مالی خرد فرآورده‌های نفتی نسبت به نفت خام موجب می‌شود که تحریم فروش فراورده به راحتی تحریم نفت خام صورت نپذیرد.
ایران با وجود منابع غنی نفت بالاترین رتبه شدت مصرف انرژی را حتی نسبت به کشورهای نفت‌خیز دارد.
دو عضو اوپک، سردمداری جهانی ضدیت با ایران را در بازار نفت به‌عهده گرفته‌اند. این کاملا روشن است. این کار نه در عالم همسایگی و نه در عالم همکاری، صحیح نیست.
حسن خسروجردی، رییس سابق اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی/ درباره مانع اصلی فروش نفت در بورس بایستی گفت: وزارت نفت توقع دارد بر خلاف رویه‌های جهانی در ازای فروش نفت خام به بخش خصوصی، بهای محموله را در موعد تحویل و به صورتی نقدی دریافت کند.

صفحه نخست

|

اخبار نفت

|

گفتمان

|

مقالات

|

ياداشت روز

|

يادداشت اول

|

مزايده و مناقصه

|

گالري تصاوير

|

درج آگهي

|

سايتهاي مرتبط

|

آرشيو PDF

|

درباره ما

|

تماس با ما

© Copyright 2011 daneshenaft.ir All Rights Reserved. Powered by : HomaNic.com | Developed by :