Daneshenaft logo
شنبه 5 خرداد ماه 1397 | ثبت نام | ورود | کاربر مهمان 
Print Send to Friends
سه شنبه 24 بهمن ماه 1396 | کد مطلب : 11792
رییس هیات عامل ایدرو:
صنعت قطعه‌سازی ایران راهی جز ادغام با صنعت جهانی و توسعه آموزش ندارد


رییس هیات عامل ایدرو در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو گفت: صنعت قطعه‌سازی ایران راهی جز ادغام با صنعت جهانی و توسعه آموزش ندارد. مجموع تولیدات کشور از سال ۴۷ تا ۷۵ حدود ۲۴۰ هزار دستگاه بوده است و از سال ۵۷ تا روز گذشته نزدیک به ۲۱ میلیون خودرو در کشور تولید شد.
منصور معظمی گفت: پنجمین همایش صنعت خودرو در حالی برگزار می‌شود که چند روز گذشته سی‌ونهمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشکوه مردم رقم زده شد.
وی افزود: رنکینگ کشور از لحاظ تولید خودرو در جایگاه شانزدهم جهان قرار دارد، بر اساس پیش‌بینی‌ها در جایگاهی بین ۱۴ تا ۱۵ هستیم. جایگاه تولید حدود ۵۵۰ هزار دستگاه در سال خالی است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.
به گفته معظمی، با سیاست‌های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اگر چه صنعتگران روزهای سخت‌تری را پشت سر می‌گذارند اما رضایتمندی مردم در بخش کیفی را به دنبال دارد و تلاش می‌کنیم رضایت مردم را در این زمینه کسب کنیم.
رییس هیات عامل ایدرو افزوذ: نقش ۳ درصدی در GDP نشانگر پیشران بودن صنعت خودرو است.  محور همایش امسال بر مبنای قطعه‌سازی است، ۱۵۰۰ قطعه‌ساز در کشور به ثبت رسیده است.
معظمی افزود: تعامل منطقی میان مثلث قطعه‌ساز، خودروساز و مردم در کشور وجود دارد.
رییس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه قطعه‌سازان ۱۳ قرارداد همکاری مشترک با شرکت‌های خارجی بستند و  خود را به بازارهای جهانی نزدیک کردند٬ افزود: در ۶ قرارداد همکاری بین‌المللی صنعت خودرو که بسته شده بر حمایت از قطعه‌سازی کشور و ارتقای آن تاکید شده است.
وی گفت: صنعت قطعه‌سازی راهی جز وصل شدن و ادغام (همکاری مشترک) با صنعت جهانی و توسعه آموزش ندارد‌. در صنعت خودرو و قطعه‌سازی متاثر از سیاست‌های پولی و بانکی هستیم که نمایندگان مجلس که در جایگاه قانونگذاری هستند باید در این زمینه کمک کنند، نرخ سود تسهیلات بانکی بالا است.
معظمی گفت: باید شفافیت در میزان سهام خودروسازان به وجود آید، بطوری که زمینه مشارکت بخش خصوصی بیشتر فراهم شود. توجه به سرمایه‌گذاری در قطعه‌سازی و به روزآوری آنها برای اینکه در بازار رقابت جهانی بتوانند خود را نگه دارند.
وی افزود: حدود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور برای ۲۰۲ هزار دستگاه پیش‌بینی شده است.

آخرین مطالب نفتی در کانال رسمی نشریه دانش نفت در تلگرام
فرم ثبت نظر
نام
آدرس ايميل
متن نظر *
متن کنترلی را وارد کنيد *

در اين بخش نظری ثبت نشده است.
اخبار ويژه
سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران که امروز و فردا با حضور ٣٨٥ شرکت داخلی و ٧٦ شرکت خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، ٦ نشست تخصصی و یک نمایشگاه جانبی هم خواهد داشت.
در گرمای کشنده دریای کارائیب کارگرانی در لباس غواصی با دستان خود مشغول پاک کردن نفت خام از بدنه کاسپین گالاکسی هستند؛ نفتکشی که آنقدر کثیف است که اجازه ورود به آبهای بین المللی را ندارد.

يادداشت روز
دانش نفت: خروج آمریکای مسموم شده با تفکرات افراطی ترامپ از برجام، شرایط نامعلوم و خاصی را برای آینده اقتصاد ایران ایجاد کرده است.
هدف‎گذاری برای تکمیل پروژه ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به عمان سال ۲۰۲۰ میلادی است، این بدان معناست که جریان گاز ایرانی در این سال به عمان خواهد رسید و تجارت دوجانبه بین دو کشور رسما کلید خواهد خورد.
محمدرضا یوسفی‌پور، رییس امور HSE شرکت ملی گاز ایران/ موضوع آموزش، مدیریت قراردادها و پیمان‌ها و قوانین مربوط به این حوزه و برون‌سپاری فعالیت‌ها، یک انتخاب سنجیده، کارشناسی شده و مورد نیاز مدیران است.

يادداشت
محمدرضا رسایی، مجری طرح توسعه فناورانه میدان آزادگان در دانشگاه تهران/ طرح توسعه فناورانه آزادگان نقطه عطفی در همکاری دانشگاه‎ و صنعت است و تخصیص اعتبار به طرح‎هایی از این دست که به افزایش ضریب بازیافت مخازن منتهی می‎شود، سرمایه‎گذاری است نه هزینه.
مهندس سیدشمس‌الدین مومنی، کارشناس ارشد انرژی/ به اعتقاد قاطبه کارشناسان و اهالی فن، برداشت، استفاده و بهره‌برداری از منابع هیدروکربوری کشور باید به صورت صیانتی باشد، چه اینکه عدم برداشت صیانتی خسارات غیر قابل جبرانی به مخزن وارد خواهد کرد. اما این همه ماجرا نیست.
دکتر علی ماجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان/ اروپا برای ادامه همکاری‌های بانکی خود با ایران باید« یورو بانک» ایجاد کند، اگر چنین اتفاقی بیفتد اروپایی‌ها نه تنها با ایران، بلکه با روسیه نیز که مورد تحریم‌های آمریکا است راحت‌تر می‌توانند تجارت و مبادله داشته باشند.
مهندس محسن شریف، مدیر موسسه مطالعات راهبردی سپینود شرق/ سرمایه‌گذاری مشترک به همکاری دو یا چند شرکت در اجرای یک پروژه گفته می‌شود.
در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت شاهد حضور پررنگ شرکت‌های خصوصی و نیمه خصوصی و پیشتازی آنان در این آوردگاه بودیم، به طوری که مدیر نمایشگاه 23 صنعت نفت، حضور این شرکت‌ها را کم نظیر توصیف کرده است.
گفتمان
دانش نفت: شرکت اسپک و شرکت زیرمجموعه آن (شرکت اکسیر فرآیند نوین آسیا) در نمایشگاه 23 صنعت نفت، بسیار فعالانه عمل کرد و با عقد تفاهم نامه با شرکت های دولتی، رکوردی جالب توجه از خود بر جای گذاشت.
نیروی خورشیدی با ۱۶۰.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری که ۱۸ درصد رشد سالانه داشت، در سطح جهانی سرمایه‌گذاری بیشتری نسبت به هر فناوری دیگری جذب کرد و چین پیش‌برنده این سرمایه‌گذاری بود.
وحید شاه‌رضایی، کارشناس روابط عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس/ سرزمین ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه با امنیت مثال‌زدنی که دارد مستعد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف می‌باشد. با توجه به اینکه ساختار اقتصاد ایران دولتی بوده و بخش خصوصی قدرت عمل زیادی ندارد لزوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی از اولویت‌های اساسی جهت توسعه اقتصادی کشور به نظر می‌رسد.
اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی/ برای اینکه بتوانیم تمام عوارضی که مشترکان در راستای حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت می‌کنند از معبر سازمان برنامه و بودجه عبور دهیم اهرم‌های نظارتی در نظر گرفته‌ایم.
ابراهیم خوش‌گفتار، عضو هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق/ برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، راهی جز تقویت و تشویق وجود ندارد و سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ باید تشویق شوند.

صفحه نخست

|

اخبار نفت

|

گفتمان

|

مقالات

|

ياداشت روز

|

يادداشت اول

|

مزايده و مناقصه

|

گالري تصاوير

|

درج آگهي

|

سايتهاي مرتبط

|

آرشيو PDF

|

درباره ما

|

تماس با ما

© Copyright 2011 daneshenaft.ir All Rights Reserved. Powered by : HomaNic.com | Developed by :