Daneshenaft logo
سه شنبه 23 مرداد ماه 1397 | ثبت نام | ورود | کاربر مهمان 
Print Send to Friends
سه شنبه 24 بهمن ماه 1396 | کد مطلب : 11792
رییس هیات عامل ایدرو:
صنعت قطعه‌سازی ایران راهی جز ادغام با صنعت جهانی و توسعه آموزش ندارد


رییس هیات عامل ایدرو در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو گفت: صنعت قطعه‌سازی ایران راهی جز ادغام با صنعت جهانی و توسعه آموزش ندارد. مجموع تولیدات کشور از سال ۴۷ تا ۷۵ حدود ۲۴۰ هزار دستگاه بوده است و از سال ۵۷ تا روز گذشته نزدیک به ۲۱ میلیون خودرو در کشور تولید شد.
منصور معظمی گفت: پنجمین همایش صنعت خودرو در حالی برگزار می‌شود که چند روز گذشته سی‌ونهمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشکوه مردم رقم زده شد.
وی افزود: رنکینگ کشور از لحاظ تولید خودرو در جایگاه شانزدهم جهان قرار دارد، بر اساس پیش‌بینی‌ها در جایگاهی بین ۱۴ تا ۱۵ هستیم. جایگاه تولید حدود ۵۵۰ هزار دستگاه در سال خالی است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.
به گفته معظمی، با سیاست‌های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اگر چه صنعتگران روزهای سخت‌تری را پشت سر می‌گذارند اما رضایتمندی مردم در بخش کیفی را به دنبال دارد و تلاش می‌کنیم رضایت مردم را در این زمینه کسب کنیم.
رییس هیات عامل ایدرو افزوذ: نقش ۳ درصدی در GDP نشانگر پیشران بودن صنعت خودرو است.  محور همایش امسال بر مبنای قطعه‌سازی است، ۱۵۰۰ قطعه‌ساز در کشور به ثبت رسیده است.
معظمی افزود: تعامل منطقی میان مثلث قطعه‌ساز، خودروساز و مردم در کشور وجود دارد.
رییس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه قطعه‌سازان ۱۳ قرارداد همکاری مشترک با شرکت‌های خارجی بستند و  خود را به بازارهای جهانی نزدیک کردند٬ افزود: در ۶ قرارداد همکاری بین‌المللی صنعت خودرو که بسته شده بر حمایت از قطعه‌سازی کشور و ارتقای آن تاکید شده است.
وی گفت: صنعت قطعه‌سازی راهی جز وصل شدن و ادغام (همکاری مشترک) با صنعت جهانی و توسعه آموزش ندارد‌. در صنعت خودرو و قطعه‌سازی متاثر از سیاست‌های پولی و بانکی هستیم که نمایندگان مجلس که در جایگاه قانونگذاری هستند باید در این زمینه کمک کنند، نرخ سود تسهیلات بانکی بالا است.
معظمی گفت: باید شفافیت در میزان سهام خودروسازان به وجود آید، بطوری که زمینه مشارکت بخش خصوصی بیشتر فراهم شود. توجه به سرمایه‌گذاری در قطعه‌سازی و به روزآوری آنها برای اینکه در بازار رقابت جهانی بتوانند خود را نگه دارند.
وی افزود: حدود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور برای ۲۰۲ هزار دستگاه پیش‌بینی شده است.

آخرین مطالب نفتی در کانال رسمی نشریه دانش نفت در تلگرام
فرم ثبت نظر
نام
آدرس ايميل
متن نظر *
متن کنترلی را وارد کنيد *

در اين بخش نظری ثبت نشده است.
اخبار ويژه
سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران که امروز و فردا با حضور ٣٨٥ شرکت داخلی و ٧٦ شرکت خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، ٦ نشست تخصصی و یک نمایشگاه جانبی هم خواهد داشت.
در گرمای کشنده دریای کارائیب کارگرانی در لباس غواصی با دستان خود مشغول پاک کردن نفت خام از بدنه کاسپین گالاکسی هستند؛ نفتکشی که آنقدر کثیف است که اجازه ورود به آبهای بین المللی را ندارد.

يادداشت روز
پس از جنگ جهانی دوم تا امروز دلار دقیقا در نقش یک سلاح مانند موشک‌های بالستیک دور برد در جهت تغییر نظام‌های مستقل و تسلط بر آنها مورد استفاده قرار گرفته است و هرچه کشوری وابسته‌تر به نظام مالی مبتنی بر دلار بوده، به همان اندازه آسیب‌پذیرتر شده است.
با افزایش سفرهای تابستانی و روند افزایشی مصرف بنزین، در روزهای گذشته اخباری غیرواقعی در برخی رسانه‌ها منتشر شد که افزون بر ایجاد نگرانی در اذهان عمومی، هجوم مردم به جایگاه‌ها، ایجاد مشکلات عدیده در زنجیره سوخت‌رسانی و سرانجام مصرف بیش از پیش بنزین را به همراه داشت.
17 مرداد بهانه‌ای برای ارج نهادن به تلاش‌های قشری بی ادعا است که اطلاع‌رسانی به موقع و انعکاس حقایق را رسالت اصلی خود می‌دانند.

يادداشت
از اواخر دهه 70 تاکنون در قالب قوانین مختلف، به عرضه نفت خام در بورس با هدف استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی در زمینه صادرات نفت تاکید شده اما همچنان با همکاری نامناسب مدیران شرکت ملی نفت ایران روی زمین مانده است.
علی عرب‌صالحی نصرآبادی، کارشناس ارشد اقتصاد/ تحولات نرخ ارز در ایران تاکنون چگونه بوده است؟ نظام های ارزی تاکنون در ایران چگونه بوده‌‌‌‌اند؟ نظام‌‌‌‌های ارزی متفاوت چه تاثیری بر اقتصاد گذاشته‌‌‌‌اند؟ دلایل شوک ارزی در سال 90 چه بود؟ راهکارهای جلوگیری از شوک‌های ارزی چیست؟
گروه مطالعات و تحقیقات دانش نفت/ کریدور گاز جنوبی که پروژه‌ای برای انتقال سالانه ۱۶ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی دریای خزر به ترکیه و جنوب اروپا است، معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه مشتریان انرژی ایران را دریافت کرد.
محمد ابراهیمی، کارشناس صنعت نفت/ پتروشیمی یکی از بزرگ‌ترین زیرمجموعه‌های صنعت نفت است که در سودآوری و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدروکربنی و سیاست اتکا نکردن به صادرات نفت و جلوگیری از خام‌فروشی نقش اساسی دارد.
احمد مددی/ نبود، کمبود و گرانی کاغذ بلای جان مطبوعات شده است. در این میان، مطبوعات تخصصی به عنوان رکن چهارم دموکراسی در حوزه صنایع تخصصی، در شرایط بسیار بغرنجی به سر می برند.
گفتمان
حسن خسروجردی، رییس سابق اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی/ درباره مانع اصلی فروش نفت در بورس بایستی گفت: وزارت نفت توقع دارد بر خلاف رویه‌های جهانی در ازای فروش نفت خام به بخش خصوصی، بهای محموله را در موعد تحویل و به صورتی نقدی دریافت کند.
هاتف ستاری، کارشناس ارشد حقوق نفت/ کارشناسان حقوق نفت معتقدندکه سرمایه گذاران خارجی با مدل قراردادهای بیع متقابل آشنایی بیشتری دارند و ایران با استفاده از مدل اصلاح شده آن می‌توانست سرعت بیشتری در جذب سرمایه خارجی داشته باشد.
داریوش مختاری، کارشناس حوزه آب/ آلودگی آب دریا موجب بروز بیماری‌های پوستی در صیادان می‌شود و سلامت آنها را به خطر می‌اندازد.
The issue of increasing the recycling rate of Iranian oilfields is directly linked to the issue of capital and investment, which is dependent on the growth of barrels of oil from oil wells to finance and investment on these wells in Iran.
ساعت چهار بامداد روز شنبه پنجم خرداد ۱۳۹۷ ۱۱۰ سال از نخستین فوران نفت در ایران و خاورمیانه گذشت.

صفحه نخست

|

اخبار نفت

|

گفتمان

|

مقالات

|

ياداشت روز

|

يادداشت اول

|

مزايده و مناقصه

|

گالري تصاوير

|

درج آگهي

|

سايتهاي مرتبط

|

آرشيو PDF

|

درباره ما

|

تماس با ما

© Copyright 2011 daneshenaft.ir All Rights Reserved. Powered by : HomaNic.com | Developed by :