Daneshenaft logo
دوشنبه 23 مهر ماه 1397 | ثبت نام | ورود | کاربر مهمان 
Print Send to Friends
سه شنبه 24 بهمن ماه 1396 | کد مطلب : 11792
رییس هیات عامل ایدرو:
صنعت قطعه‌سازی ایران راهی جز ادغام با صنعت جهانی و توسعه آموزش ندارد


رییس هیات عامل ایدرو در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو گفت: صنعت قطعه‌سازی ایران راهی جز ادغام با صنعت جهانی و توسعه آموزش ندارد. مجموع تولیدات کشور از سال ۴۷ تا ۷۵ حدود ۲۴۰ هزار دستگاه بوده است و از سال ۵۷ تا روز گذشته نزدیک به ۲۱ میلیون خودرو در کشور تولید شد.
منصور معظمی گفت: پنجمین همایش صنعت خودرو در حالی برگزار می‌شود که چند روز گذشته سی‌ونهمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشکوه مردم رقم زده شد.
وی افزود: رنکینگ کشور از لحاظ تولید خودرو در جایگاه شانزدهم جهان قرار دارد، بر اساس پیش‌بینی‌ها در جایگاهی بین ۱۴ تا ۱۵ هستیم. جایگاه تولید حدود ۵۵۰ هزار دستگاه در سال خالی است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.
به گفته معظمی، با سیاست‌های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اگر چه صنعتگران روزهای سخت‌تری را پشت سر می‌گذارند اما رضایتمندی مردم در بخش کیفی را به دنبال دارد و تلاش می‌کنیم رضایت مردم را در این زمینه کسب کنیم.
رییس هیات عامل ایدرو افزوذ: نقش ۳ درصدی در GDP نشانگر پیشران بودن صنعت خودرو است.  محور همایش امسال بر مبنای قطعه‌سازی است، ۱۵۰۰ قطعه‌ساز در کشور به ثبت رسیده است.
معظمی افزود: تعامل منطقی میان مثلث قطعه‌ساز، خودروساز و مردم در کشور وجود دارد.
رییس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه قطعه‌سازان ۱۳ قرارداد همکاری مشترک با شرکت‌های خارجی بستند و  خود را به بازارهای جهانی نزدیک کردند٬ افزود: در ۶ قرارداد همکاری بین‌المللی صنعت خودرو که بسته شده بر حمایت از قطعه‌سازی کشور و ارتقای آن تاکید شده است.
وی گفت: صنعت قطعه‌سازی راهی جز وصل شدن و ادغام (همکاری مشترک) با صنعت جهانی و توسعه آموزش ندارد‌. در صنعت خودرو و قطعه‌سازی متاثر از سیاست‌های پولی و بانکی هستیم که نمایندگان مجلس که در جایگاه قانونگذاری هستند باید در این زمینه کمک کنند، نرخ سود تسهیلات بانکی بالا است.
معظمی گفت: باید شفافیت در میزان سهام خودروسازان به وجود آید، بطوری که زمینه مشارکت بخش خصوصی بیشتر فراهم شود. توجه به سرمایه‌گذاری در قطعه‌سازی و به روزآوری آنها برای اینکه در بازار رقابت جهانی بتوانند خود را نگه دارند.
وی افزود: حدود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور برای ۲۰۲ هزار دستگاه پیش‌بینی شده است.

آخرین مطالب نفتی در کانال رسمی نشریه دانش نفت در تلگرام
فرم ثبت نظر
نام
آدرس ايميل
متن نظر *
متن کنترلی را وارد کنيد *

در اين بخش نظری ثبت نشده است.
اخبار ويژه
سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران که امروز و فردا با حضور ٣٨٥ شرکت داخلی و ٧٦ شرکت خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، ٦ نشست تخصصی و یک نمایشگاه جانبی هم خواهد داشت.
در گرمای کشنده دریای کارائیب کارگرانی در لباس غواصی با دستان خود مشغول پاک کردن نفت خام از بدنه کاسپین گالاکسی هستند؛ نفتکشی که آنقدر کثیف است که اجازه ورود به آبهای بین المللی را ندارد.

يادداشت روز
ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت‌کوره با کیفیت و تامین‌کننده اصلی سوخت کشتی‌ها در منطقه از یک طرف و دارا بودن بنادر و شرایط جغرافیایی از سوی دیگر دارای موقعیت استثنایی برای توسعه سوخت‌رسانی دریایی است که متاسفانه با توجه به این پتانسیل‌ها هنوز تا جایگاه شایسته خود فاصله زیادی دارد.
کشور امارات در حالی بازاری انحصاری در بانکرینگ دارد که بخش قابل توجهی از مواد اولیه خود را به صورت خام از ایران خریداری می‌کند.
کارت سوخت با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت به خارج از کشور و مدیریت مصرف سوخت مجددا احیا می‌شود.

يادداشت
عسگر سرمست، کارشناس ارشد حوزه انرژی و محیط زیست/ موافقت‌نامه پاریس مطابق با برنامه‌های ملی کره‌جنوبی است و این کشور حتی بدون این معاهده نیز، به سمت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد رفت.
علیرضا سلطانی، کارشناس اقتصاد انرژی/ پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران به‌ویژه تحریم‌های نفتی، شناسایی و راه‌های مقابله با اقدام‌های تحمیلی آمریکا و کاهش مخاطرات ناشی از این اقدام‌ها در عرصه اقتصادی به دغدغه اصلی سیاست‌گذاری تبدیل شده است.
عزت‌الله صیادنیا طیبی، دانشجوی دکترای اقتصاد نفت دانشگاه علامه طباطبایی/ بازار نفت مثل هر کالایی در دنیا تابع عرضه و تقاضاست ولی استراتژیک بودن این کالا باعث شده در بحث عرضه و تقاضا جوانب دیگری علاوه بر منافع اقتصادی را دخیل بدانیم.
عمده‌ترین معامله‌گران نفت جهان انتظار ندارند قیمت نفت در سال آینده میلادی از ۶۵ دلار برای هر بشکه کمتر شود و فراتر رفتن این قیمت‌ها از مرز ۱۰۰ دلار را محتمل می‌دانند.
محسن جلیلوند، مدرس روابط بین‌الملل/ کمتر از یک ماه به آغاز دور دوم تحریم‌های ایالات متحده آمریکا باقی مانده است و با وجود اینکه مقامات این کشور تاکید دارند این تحریم‌ها بسیار برای ایران خطرناک است، اما برخی مقامات دولتی معتقدند که هرآنچه باید بعد از تحریم ۱۳ آبان رخ می‌داد، طی سه ماه گذشته انجام شده است و قرار نیست اتفاق بسیار بزرگی رخ دهد.
گفتمان
مزیت‌هایی از جمله بازار گسترده فروش، حجم کم محموله‌ها و تبادلات مالی خرد فرآورده‌های نفتی نسبت به نفت خام موجب می‌شود که تحریم فروش فراورده به راحتی تحریم نفت خام صورت نپذیرد.
ایران با وجود منابع غنی نفت بالاترین رتبه شدت مصرف انرژی را حتی نسبت به کشورهای نفت‌خیز دارد.
دو عضو اوپک، سردمداری جهانی ضدیت با ایران را در بازار نفت به‌عهده گرفته‌اند. این کاملا روشن است. این کار نه در عالم همسایگی و نه در عالم همکاری، صحیح نیست.
حسن خسروجردی، رییس سابق اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی/ درباره مانع اصلی فروش نفت در بورس بایستی گفت: وزارت نفت توقع دارد بر خلاف رویه‌های جهانی در ازای فروش نفت خام به بخش خصوصی، بهای محموله را در موعد تحویل و به صورتی نقدی دریافت کند.
هاتف ستاری، کارشناس ارشد حقوق نفت/ کارشناسان حقوق نفت معتقدندکه سرمایه گذاران خارجی با مدل قراردادهای بیع متقابل آشنایی بیشتری دارند و ایران با استفاده از مدل اصلاح شده آن می‌توانست سرعت بیشتری در جذب سرمایه خارجی داشته باشد.

صفحه نخست

|

اخبار نفت

|

گفتمان

|

مقالات

|

ياداشت روز

|

يادداشت اول

|

مزايده و مناقصه

|

گالري تصاوير

|

درج آگهي

|

سايتهاي مرتبط

|

آرشيو PDF

|

درباره ما

|

تماس با ما

© Copyright 2011 daneshenaft.ir All Rights Reserved. Powered by : HomaNic.com | Developed by :