Daneshenaft logo
شنبه 16 آذر ماه 1398 | ثبت نام | ورود | کاربر مهمان 
صفحه پرینت ارسال به دوستان
شنبه 14 اردیبهشت ماه 1398 | کد مطلب : 22999
مهندس حاجی حسین‌زاده در گفتگو با دانش نفت تشریح کرد:
اقدامات شرکت پتروایران کیش در بخش ارائه خدمات و تامین كالا و تجهیزات


مهندس مهدی حاجی حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت پتروایران کیش در گفتگو با دانش نفت، آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت پتروایران کیش را در زمینه‌های مختلف کاری تشریح کرد. آنچه در پی می آید مشروح این گفتگوست که از نظر خوانندگان گرامی می گذرد.

 

جناب مهندس حاجی حسین‌زاده، لطفا در ابتدا مختصری از سوابق کاری خویش را برای خوانندگان دانش نفت بفرمایید؟

بنده مهدی حاجی حسین زاده هستم. در سال 1373 از دانشکده نفت در رشته مهندسی نفت فارغ التحصیل شدم از بدو فراغت از تحصیل بلافاصله در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب استخدام شدم و تاکنون در شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران مشغول به خدمت بوده ام. طی 24 سال گذشته مسئولیت‌های مختلفی در صنعت نفت داشته ام که مهمترین آن رئیس عملیات صادرات و بارگیری نفت خام در جزیره خارگ، مدیر مهندسی و برنامه ریزی عملیات شرکت پایانه‌های نفتی ایران، رئیس پژوهش و توسعه و مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت پایانه های نفتی ایران بوده است. در سال 1390 به شرکت توسعه پتروایران منتقل شدم و مدیریت طرح فروزان را بر عهده داشته ام. بعد از پایان عملیات اجرایی طرح فروزان، مدیرعامل شرکت پترو ساحل افق کیش، مدیر پروژه ساختمان وزرا  بوده‌ام و هم اکنون مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت پترو ایران کیش هستم.

 

 

 

درباره اهداف تشکیل شرکت پتروایران کیش برای خوانندگان بفرمایید. این شرکت با چه رویکردهایی تاسیس شده است؟ انتخاب نام کیش به چه منظور بوده است؟

شرکت توسعه پترو ایران کیش، همان گونه که از اسم شرکت مشخص است، در جزیره کیش ثبت شده است و تمام سهام شرکت متعلق به شرکت توسعه پتروایران می باشد. هدف از تشکیل این شرکت، ارائه خدمات در حوزه بازرگانی لجستیک، پشتیبانی، تأمین نیروی انسانی و کلا ارائه تمام خدماتی می‌باشد که گروه شرکت‌های توسعه پتروایران به آن نیاز دارد. همچنین این شرکت دو شعبه خارجی در کشورهای امارات و مالزی دارد که برای ارائه سرویس های خدماتی و فرایندهای پشتیبانی به شرکت و گروه توسعه پتروایران از آن بهره می گیرد. در دوران تحریم شرکت پترو ایران کیش و شعبه های خارجی این شرکت خدمات قابل توجهی در حوزه مسائل مالی و انتقال پول و همچنین تأمین و تحویل برخی کالاهای استراتژیک صنعت نفت داشته است و به اکثر شرکت‌های عملیاتی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران از قبیل شرکت مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی حفاری و شرکت نفت فلات قاره ایران خدمات رسانی کرده است.

 

اقدامات شرکت پتروایران کیش در بخش تامين كالا و تجهيزات برای شرکت توسعه پتروایران و سایر شرکت‌های فعال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را تشریح بفرمایید؟

شرکت پترو ایران کیش دارای کارت بازرگانی می باشد. همچنین بالغ بر 20 هزار متر مربع انبار مسقف در جزیره کیش و در منطقه آزاد دارد، علاوه بر این یک سیستم کارآمد و آشنا به مسائل بازرگانی حقوقی و بین‌المللی در این شرکت مشغول انجام وظیفه هستند و با توجه به اعتبار و ارزشی که به واسطه شرکت مادر (شرکت توسعه پترو ایران)  برای این شرکت ایجاد شده، توانسته است با چندین تولید کننده و تامین‌کننده کالاهای استراتژیک صنعت نفت و گاز تفاهم‌نامه‌های همکاری و بعضا انحصاری امضا کند که در نوع خود بی نظیر است. با وجود زیرساخت‌ها و قابلیت‌هایی که برای این شرکت برشمردیم، به راحتی می تواند هرگونه کالای مورد نظر صنعت نفت را در کوتاه ترین زمان ممکن وارد کشور و به سایت‌های عملیاتی منتقل کند.

 

فعالیت‌های شرکت پتروایران کیش در اجرای پروژه های صنعت نفت را تشریح فرمایید؟ ارزیابی جنابعالی از پروژه های در حال اجرا چیست؟

هرچند به دلیل شرایط حاکم بر فضای کسب و کار در حال حاضر از تمام ظرفیت و پتانسیل این شرکت در حوزه بازرگانی استفاده نمی شود، اما نیازهای بازرگانی و لجستیک تمام پروژه های در دست اجرای شرکت پترو ایران و شرکت بین‌المللی حفاری با کیفیت بالایی در حال پیگیری و اجرا می باشد. جذب و تأمین نیروی انسانی متخصص و کارآمد، ارائه فضای اداری مناسب، ارائه سرویس ها و خدمات و از همه مهمتر تأمین و برآورده نمودن خواسته‌‌هایی که در حوزه بازرگانی و انبارداری متصور می باشد، با دقت و کیفیت بالایی در حال انجام است.

 

 عمده چالش‌هایی که در اجرای پروژه ها با آن مواجه هستید، کدام است و برای رفع این چالش‌ها چه تدابیری اندیشیده‌اید؟

در حال حاضر مهمترین چالشی که با آن مواجه هستیم، عدم تامین به موقع نقدینگی و انجام تعهدات کارفرمایان به دلیل تنگناهای مالی می باشد. از طرف دیگر، فرآیند انتقال پول به خارج از کشور با مشکلات و تنگناهایی مواجه است و هرچند با کمک شرکت‌ها و شعبات خارجی مان تا حدودی مشکلات را کم کرده ایم اما هم چنان در مواردی با مشکلاتی مواجه هستیم. همچنین خیلی از تامین‌کنندگان و شرکت‌های خارجی علی‌رغم تمایل شان برای ارائه خدمات و سرویس به شرکت پترو ایران کیش با محدودیت‌های بین‌المللی مواجه هستند که امیدواریم با راهکارهایی که برای حل این مسائل درحال چاره اندیشی است، هرچه سریعتر بتوانیم همچون گذشته به ارائه خدمات مان ادامه دهیم.

 

 ممنونم که در این گفتگو شرکت کردید.

آخرین مطالب نفتی در کانال رسمی نشریه دانش نفت در تلگرام
اخبار ويژه
سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران که امروز و فردا با حضور ٣٨٥ شرکت داخلی و ٧٦ شرکت خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، ٦ نشست تخصصی و یک نمایشگاه جانبی هم خواهد داشت.
در گرمای کشنده دریای کارائیب کارگرانی در لباس غواصی با دستان خود مشغول پاک کردن نفت خام از بدنه کاسپین گالاکسی هستند؛ نفتکشی که آنقدر کثیف است که اجازه ورود به آبهای بین المللی را ندارد.

يادداشت روز
شماره حاضر 700 امین شماره از نشریه بین‌المللی تخصصی دانش نفت است.
مصرف روزانه بنزین در کشور حدود ۸۹ میلیون لیتر است، حدود ۶۳ میلیون لیتر روزانه به‌صورت سهمیه‌ای با نرخ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود، آنچه باقی می‌ماند و با نرخ ۳ هزار تومان آزاد عرضه می‌شود ۲۵ میلیون لیتر است که با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت می‌توانیم روزانه ۶ میلیون لیتر صرفه‌جویی کنیم.
ایران چهارمین ذخایر نفتی جهان با ۱۵۸میلیارد بشکه تا ژانویه سال ۲۰۱۶ برآورد شد.

يادداشت
فرهاد احمدی، مدیرعامل سابق شرکت ملی و مهندسی ساختمان نفت/ اصلاح آیین نامه قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی ضرورت دارد و باید در سرمایه‌‌گذار خارجی اطمینان ایجاد کنیم، تضامین لازم را حاصل کنیم تا وارد شود.
تهیه و تنظیم: محمود سیاوش آبکناری/ پتروناس تأیید می‌کند که پس از بررسی‌های لازم، تصمیم ‌گرفته است در خرید سهام عرضه‌شده آرامکو مشارکت نکند.
فروه میرهاشمی، شرکت کامکار/ امروزه رعایت ایمنی در صنعت نفت و گاز به عنوان اولویت اول پروژه‌ها مطرح است. طبق آمار منتشر شده [1]، عدم رعایت ایمنی فقط در پالایشگاه‌های نفتی دنیا در سال‌های گذشته علاوه بر صدمات جانی جبران ناپذیر، حدود 100 میلیارد دلار خسارات مالی در برداشته است.
سعید لیلاز، اقتصاددان/ گرفتاری و چالش‌های مردم در جای دیگری است و صرفا در مورد این طرح نیست. اینکه اگر شما مقدار مصرف طبقات بالای جامعه در حوزه سوخت را به شهرستان‌های محروم بدهید، خوب است و اعتراض مردم به دلیل این است که یک جریانی را به صورت سمبل بهانه کرده‌اند و از این موضوع می‌خواهند باقی معضلات و مشکلات را پیش بکشند.
آلبرت بغزیان، کارشناس اقتصادی/ اصلاح قیمت حامل‌های انرژی باید سال‌ها قبل که تورم کمتری داشتیم و قدرت خرید بالا بود انجام می‌شد و دولت زمان زیادی در اختیار داشت که حاشیه‌های این چند روز اجرا و افزایش قیمت بنزین را کاهش دهد.
گفتمان
بیش از چهار سال از ایجاد مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت می‌گذرد و در این مدت از سوی این مرکز فراخوان‌های متعددی در حوزه‌های مختلف اعلام، دوره‌های آموزشی متناسب با هر حرفه برگزار و حتی گواهی صلاحیت منتخبان یکی از حرفه‌ها (مدیریت پروژه) اعطا شده است.
همیشه سیاست چند قدم جلوتر از اقتصاد پیش رفته و برای آن تصمیم‌‌گیری کرده است. به طوری که جایی برای رقابت میان عرصه‌های صنعتی وجود ندارد.
با توجه به رشد مصرف، تولید متانول ایران تا چهار سال آینده به بیش از ۲۵ میلیون تن خواهد رسید که چین و آمریکا هم بیشتر از این میزان تولید خواهند کرد، اما به همان میزان که تولید افزایش می‌یابد، رشد مصرف هم بالا خواهد رفت.
من فضا را باز نمی‌کنم که یکسری بیایند دوباره بابک زنجانی درست کنند. حتما چنین اجازه‌ای نمی‌دهم، بارها گفته‌ام تا زمانی که این امانت دست من است با همه وجود تلاش می‌کنم که از این امانت مردم حفاظت کنم حتی به قیمت جانم که هیچ، به قیمت آبرویم هم ان‌شاءالله نمی‌گذارم از پول ملت ببرند. نمی‌گذارم از این پول ببرند و من بمانم.
مهندس مهدی حاجی حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت پتروایران کیش در گفتگو با دانش نفت، آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت پتروایران کیش را در زمینه‌های مختلف کاری تشریح کرد. آنچه در پی می آید مشروح این گفتگوست که از نظر خوانندگان گرامی می گذرد.

صفحه نخست

|

اخبار نفت

|

گفتمان

|

مقالات

|

ياداشت روز

|

يادداشت اول

|

مزايده و مناقصه

|

گالري تصاوير

|

درج آگهي

|

سايتهاي مرتبط

|

آرشيو PDF

|

درباره ما

|

تماس با ما

© Copyright 2011 daneshenaft.ir All Rights Reserved. Powered by : HomaNic.com | Developed by :