Daneshenaft logo
سه شنبه 28 خرداد ماه 1398 | ثبت نام | ورود | کاربر مهمان 
Print Send to Friends
دوشنبه 30 اردیبهشت ماه 1398 | کد مطلب : 23044
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران:
صداقت، خلق ایده‌های جدید و پاسخگویی به مخاطبان سه محور کاری روابط عمومی قرار گیرد


در مراسم نکوداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، بر صداقت و راست‌گویی، داشتن افکار و ایده‌های جدید، تخیل خلاق و پاسخگویی به مخاطبان درون و بیرون سازمانی در راستای پیشبرد یک روابط عمومی پویا و کارآمد تأکید کرد.

مهندس رامین حاتمی در این مراسم که با حضور مدیران عامل شرکت‌های تابعه بهره‌برداری نفت و گاز غرب و شرق، مدير امور فني نفت و گاز زاگرس جنوبي، روسای روابط عمومی ستاد و شرکت‌های تابعه و کارشناسان روابط عمومی ستاد برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه روابط عمومی در تأمین منافع سازمان گفت: هدف اصلی روابط عمومی‌ها بالا بردن وجهه یک‌نهاد و سازمان است روابط عمومی با ایجاد ارتباط دوسویه و چند سویه بین نهادها، مخاطبان و رسانه‌ها زمینه‌ساز همکاری، مشارکت، تفاهم و اعتماد مخاطبان در داخل و خارج سازمان می‌شود. همچنین فرهنگ‌سازی از دیگر کارکردهای شایسته و بایسته روابط عمومی‌هاست تا برای کارکنان تعلق‌خاطر، دل‌بستگی و همبستگی سازمانی فراهم سازد.

مهندس حاتمی با تأکید بر اهمیت اخلاق در کارکرد روابط عمومی‌ها گفت: مکارم اخلاقی همچون صداقت و راست‌گویی در روابط عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا اطلاع‌رسانی درست به مردم و مدیران سازمان و بیان واقعیت‌ها از عوامل مؤثر در اخذ تصمیمات درست و صحیح است و باعث ایجاد حس اعتماد و اطمینان خاطر می‌شود.

وی افزود : جایگاه روابط عمومی‌ها در عصر ارتباطات و ظهور رسانه‌های جدید به سمت و سویی می‌رود که مستلزم استفاده مطلوب از آن‌هاست. این رسانه‌ها فرصت‌های منحصربه‌فردی را برای روابط عمومی و سازمان ایجاد می‌کند که با جامعه هدف و مخاطبان خود تعامل گستره تر و روزآمدی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهندس حاتمی در رابطه با مراتب تأثیرگذاری روابط عمومی‌ها تصریح کرد : روابط عمومی‌ها اگر می‌خواهند بر جامعه هدف خود تأثیرگذار باشند، باید مواردی همچون ارائه مشاوره‌های مؤثر به مدیران ارشد سازمان، حفاظت از حریم سازمان در مقابل هجمه‌ها و امور خلاف واقع، تهدیدات احتمالي، ایجاد حسن رابطه بین کارکنان، مشاوران و مدیران سازمان و تقویت ارزش‌ها و ویژگی‌های مطلوب انسانی را در برنامه کاری خود قرار دهند. روسای روابط عمومی نیز بایستی تخصص گرایی را موردتوجه قرار داده و سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

بر اساس این گزارش، مدیران عامل شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز شرق و غرب در این مراسم بابیان سخنان کوتاهی با تبریک این روز، به برخی از خواسته‌های خود از روابط عمومی‌ها اشاره داشتند. مهندس سعید ناصری پور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با تقدیر از حضور همکاران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آن‌ها در حوادث زلزله در استان کرمانشاه و سيل اخیر در غرب کشور، این وحدت و همدلی را سرمایه مهمی برشمرد؛ وی ارتقا کیفی روابط عمومی و برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز در این رابطه را به‌عنوان یک اصل ضروری ذکر کرد.

این گزارش می‌افزاید، مهندس سید ابوالحسن محمدی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق بر دو نقش مؤثر روابط عمومی‌ها در تبیین و لزوم مستندسازی تجارب گران‌قدر کارکنان عملیاتی در قالب مدیریت دانش و ایفای نقش مؤثر در مبحث مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و افزود: مدیریت دانش می‏تواند با یکپارچه‏سازی سرمایه‏های دانشی سازمان‏ها در بخش‏های مختلف و تولید دانش جدید، زمینه ارتقای سطح فعالیت‏ها و رسیدن به اهداف موردنظر را به همراه داشته باشد. در این رابطه با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای خودکفایی و حمایت از ساخت داخل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق روابط عمومي با مستندسازی و ساخت فیلم از مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته، نقش کلیدی در انتقال این تجارب به نسل‌های آینده خواهد داشت.

همچنین با توجه به اینکه مدیران باید علاوه بر تخصص‌ و مهارت‌های فنی، اداری و انسانی به مهارت اداره مسائل اجتماعی و پاسخگویی به نیازهای اجتماعی و محیطی نیز اشراف داشته باشند و به مسائل جامعه نیز همانند اهداف سازمانی خود بنگرند و فعالیت‌های داوطلبانه را به‌صورت مؤثر در جامعه انجام دهند، که بر همين پايه، روابط عمومی‌ها با شناخت جامع از محیط و جوامع هدف و پیرامونی می‌توانند یاریگر مدیران در تصمیم‌سازی در این عرصه باشند.

آخرین مطالب نفتی در کانال رسمی نشریه دانش نفت در تلگرام
فرم ثبت نظر
نام
آدرس ايميل
متن نظر *
متن کنترلی را وارد کنيد *

در اين بخش نظری ثبت نشده است.
اخبار ويژه
سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران که امروز و فردا با حضور ٣٨٥ شرکت داخلی و ٧٦ شرکت خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، ٦ نشست تخصصی و یک نمایشگاه جانبی هم خواهد داشت.
در گرمای کشنده دریای کارائیب کارگرانی در لباس غواصی با دستان خود مشغول پاک کردن نفت خام از بدنه کاسپین گالاکسی هستند؛ نفتکشی که آنقدر کثیف است که اجازه ورود به آبهای بین المللی را ندارد.

يادداشت روز
این روزها و در این فضاى خوش‌بینى تازه ایجاد شده در کشور در آستانه سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، یاد روزهاى پس از برجام مى‌افتم که در فضاى امیدوارى و خوش‌بینی عجیب آن روزها، وقتى مى‌گفتم برجام نقطه عطف اقتصاد ایران نیست و با آنکه گشایش‌هایى را ایجاد مى‌کند اما ما را وارد دوره تازه اقتصاد نمى‌کند، به گالوم گالیور، بدبین، کاسب تحریم و هزار انگ دیگر متهم مى‌شدم.
نکته کلیدی سخنان محمدی، تاکید او بر جهش دوم صنعت پتروشیمی است؛ آنجا که گفت: بی‌تردید می‌توان با هم‌افزایی، انطباق و همدلی شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی، روند تحقق «جهش دوم» صنعت «پیشرو پتروشیمی» را با راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام و افزایش ظرفیت این صنعت عملی کرد.
حدود ۱۰ ماه از خروج توتال از قرارداد طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی می‌گذرد و علیرغم اینکه قرار بود شرکت ملی نفت چین جایگزین توتال در این قرارداد شود، هنوز خبری از چینی‌ها نشده است؛ با این وجود وزیر نفت به تازگی از ادامه مذاکرات با این کشور خبر داده است.

يادداشت
ظرفیت موجود در صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای منطقه و به‌ویژه افغانستان یکی از فرصت‌های مناسب ایران برای عبور از تحریم‌های نفتی است و رفتن به سمت تولید محصولات پترو پالایشگاهی می‌تواند نقش مهمی در جهت تحقق شعار رونق تولید ایفا کند.
عقیل براتی، رییس پژوهش و فناوری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت/ سه پروژه فناورانه در شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت اجرا می شود و برای این پروژه‌ها مصوبه‌های شورای پژوهش و هیئت مدیره شرکت ملی نفت دریافت شده است.
با تصویب و تعیین نرخ خرید تضمینی برق روزهای خوبی در انتظار انرژی‌های تجدیدپذیر است و پیش بینی می شود، حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش که به بیش از 124 هزار میلیارد ریال رسیده بهتر هم خواهد شد.
محمدمهدی مرادنژاد، کارشناس صنعت پتروشیمی/ 60 تا 70 درصد محصولات پتروشیمی ایران تا آخرین حلقه زنجیره ارزش می‌رود و مهمترین مشکل در صنعت پتروشیمی ایران خوراک مایع و ال‌پی‌جی است که باید برای آن فکری کرد.
رویا خالقی/ داده‌های حجیم (Big Data) یکی از اصطلاحاتی است که این روزها در حوزه تحلیل داده‌ها زیاد شنیده می‌شود و مدت‌هاست برای اشاره به حجم‌ عظیمی از داده‌ها که از سوی سازمان‌های بزرگی مانند گوگل یا ناسا ذخیره و تحلیل می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
گفتمان
من فضا را باز نمی‌کنم که یکسری بیایند دوباره بابک زنجانی درست کنند. حتما چنین اجازه‌ای نمی‌دهم، بارها گفته‌ام تا زمانی که این امانت دست من است با همه وجود تلاش می‌کنم که از این امانت مردم حفاظت کنم حتی به قیمت جانم که هیچ، به قیمت آبرویم هم ان‌شاءالله نمی‌گذارم از پول ملت ببرند. نمی‌گذارم از این پول ببرند و من بمانم.
مهندس مهدی حاجی حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت پتروایران کیش در گفتگو با دانش نفت، آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت پتروایران کیش را در زمینه‌های مختلف کاری تشریح کرد. آنچه در پی می آید مشروح این گفتگوست که از نظر خوانندگان گرامی می گذرد.
مهندس حسین تولا، مدیریت برنامه‌ریزی طرح‌ها و توسعه تجاری شرکت توسعه پتروایران را بر عهده دارد.
عصام‌الدین فیروزبخت، مدیرفاوای شركت توسعه پتروایران، دارای 23 سال سابقه فعالیت تخصصی در زمینه توسعه راهكارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت نفت است.
مهندس نیما باقرسایی، بیش از 17 سال سابقه كار مفید در حوزه‌های مهندسی، ساخت و بازرگانی را در رزومه کاری خویش ثبت کرده است.

صفحه نخست

|

اخبار نفت

|

گفتمان

|

مقالات

|

ياداشت روز

|

يادداشت اول

|

مزايده و مناقصه

|

گالري تصاوير

|

درج آگهي

|

سايتهاي مرتبط

|

آرشيو PDF

|

درباره ما

|

تماس با ما

© Copyright 2011 daneshenaft.ir All Rights Reserved. Powered by : HomaNic.com | Developed by :