پانزدهم فروردینماه بود که دکتر علی عسکری، مهندس مهرداد عظیمی را به عنوان «مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس» منصوب کرد، جایگاهی مهم در «هلدینگ» دیروز و «گروه» امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس.
عظیمی با این حکم مسئولیت سه حوزه مهم را نه فقط در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که به عنوان مدیر ارشد در تمامی شرکتهای تابعه این گروه عهدهدار شد.
اما انتشار تصویر یک حکم در تاریخ ۱۷ فروردین درباره انتصاب حمید مختاری به عنوان رییس روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به امضای علی عسکری، این سوال را در ذهن برخی افراد ایجاد کرد که آیا مختاری به جای عظیمی آمده؟ آیا حوزه روابط عمومی از برند و مسئولیت اجتماعی منفک شده و سوالاتی از این دست!
پاسخ اما روشن است، مدیریت برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در چارت جدید که از سال گذشته اجرایی شده است، دارای چهار اداره است «برند»، «مسئولیت اجتماعی»، «رسانه، فضای مجازی و توسعه محتوایی» و «روابط عمومی شرکت مادر» که هر کدام طبق چارت موجود از یک یا دو کارشناس بهره میبرند؛ با توجه به اهمیت این مدیریت، این رسم مبارک در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس نهادینه شده که حکم مسئولیت این چهار اداره به پیشنهاد «مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه» از سوی «مدیرعامل» گروه صادر میشود.
درباره حکم حمید مختاری نیز چنین وضعیتی حاکم است، او در واقع مسئولیت یکی از این چهار اداره را عهدهدار شده است و مسئولیت او متمرکز بر شرکت مادر یعنی صنایع پتروشیمی خلیج فارس است و سه اداره دیگر هر یک مسئولیتهای تخصصی خود در شرکت مادر و گروه در حوزه برند، مسئولیت اجتماعی و رسانه بر عهده دارند.